Tocmai ce ai suflat în lumânări? Ai terminat de ascultat La mulți ani de Florin Salam? Ai fost aruncat în aer de optsprezece ori de prietenii ăia care știi că sunt beți mangă și urmează să-ți dea drumul pe jos? Felicitări! Acum apucă-te să faci chestionare auto online până înveți pe de rost răspunsurile, fiindcă, haideți să dăm cărțile pe față, puțini oameni stau să citească legislația. Inevitabilele Te-ai apucat de orele de condus? Ce mașină vrei? Când ai traseul? te lovesc în moalele capului instant.

Sursa: Pixabay
Da, am împlinit 18 ani și nu, nu simt nevoia să dau de carnet. Care sunt motivele din spatele acestei decizii? Am să le pun cu liniuță pe fiecare, și apoi le voi purica pe fiecare:
- nu pot să citesc când mă aflu la volan, foarte nerdy, știu;
- susțin că o metodă bună de a diminua poluarea aferentă traficului este utilizarea și încurajarea transportului în comun;
- sunt fană CFR, (când vine vorba de distanțe lungi) am ajuns chiar să-mi fac majoratul pe tren, dar aia e o poveste luuungă;
- este FOARTE scump să ai o mașină;
- și așa nu fac suficient sport, măcar să-mi mișc picioarele până la stația de autobuz.
Nu pot să citesc când mă aflu la volan
Probabil argumentul ăsta este cel mai ciudat dintre toate, așa că am să ofer puțin context. De-a lungul timpului, mi-am dezvoltat obiceiul ca mereu să am o carte la mine când ies în oraș și în majoritatea cazurilor în care sunt în autobuz mă pun să citesc. Astfel, simt că fac ceva productiv în timpul respectiv și, citind cam o oră în fiecare zi pe autobuz, ajung să termin o carte în 2-3 săptămâni. A fi șofer implică să ai atenția focusată la drum, și nu la X personaj omorât în Y capitol. Și da, știu că există cărți audio, însă nu simt că pot reține la fel de multă informație ascultând o carte și adesea mi se întâmplă să-mi umble mintea hai-hui pe coclauri, în loc să mă concentrez la mesaj. Așa că, da, posibil ca într-o mașină personală să am parte de mai mult spațiu personal și să ajung mai repede acasă, însă îmi place obiceiul meu de a sta să citesc pe drumul casă – liceu și înapoi.

Sursa: Pixabay
Cred că o metodă bună de a diminua poluarea aferentă traficului este utilizarea și încurajarea transportului în comun
Ghiciți ce! Mașinile poluează! Și în plus, sunt și extrem de ineficiente în ceea ce privește gestionarea spațiului, iar poza de mai jos vorbește de la sine.

Sursa: Human Transit
Îmi doresc să depun cât mai mult efort în a fi un bun strămoș pentru viitoarele generații, iar asta implică să fiu cât mai conștientă de impactul pe care acțiunile mele le au în societate. Sunt departe de a avea un stil de viață eco friendly, când în continuare consum alimente împachetate în plastic, însă consider că fiecare lucru mic poate avea un impact. Da, în continuare marile corporații vor pompa tone de dioxid de carbon în atmosferă, însă nu cred că acesta este un argument în defavoarea nefolosirii mașinii. Doar pentru că alții fac rău, asta nu înseamnă că nu putem milita împotriva lor și să decidem ca societate cum ne dorim să realizăm diverse practici sustenabile.
Cu toții privim cu jind la Amsterdam, și nu pentru că la ei Maria e legală, ci pentru felul în care au decis să își gestioneze traficul, încurajând bicicletele și transportul în comun, în detrimentul mașinilor personale. Iar, în caz că vă întrebați cum au făcut asta, și cum își gestionează traficul alte orașe europene, vă recomand să vizionați un material de 13 minute pe Youtube de la 15 minute pe jos, numit „Milano – de la trafic infernal la orașul bicicletelor”. Anca, pasionată de arhitectură în adevăratul sens al cuvântului, vă poate explica mult mai concis decât mine cum poate fi rezolvată problema traficului.
Sunt fană CFR (când vine vorba de distanțe lungi)
Da, știu că majoritatea trenurilor de la noi din țară sunt într-o stare deplorabilă și par împrumutate dintr-o țară care tocmai a ieșit din război, însă faptul că am avut posibilitatea ca elev să călătoresc moca mi-a oferit o mulțime de oportunități. Am văzut o mare parte din țărișoara asta, am avut discuții cu oameni pe care altfel nu i-aș fi întâlnit. Bineînțeles, și pe tren citesc sau lucrez pe laptop. Chiar dacă drumul cu trenul este uneori de 3 ori mai lung decât cu mașina, am timp să mă bucur de priveliște și să mai joc șah cu oameni random.

Sursa: Pixabay
Este FOARTE scump să ai o mașină
Pe lângă faptul că trebuie să decartezi câteva mii de euro pentru o mașină decentă, școala costă exagerat de mult, mai ai de plătit impozit anual la ea, alte taxe aferente și combustibilul, care nu-i nici ăla ieftin. Și fiind miss independentă, nu aș fi de acord cu ideea ca ai mei să-mi cumpere o mașină, așa că am să mă rezum la singurele mașini pe care mi le permit, și anume acelea care vin la pachet cu gumele Turbo.
Și așa nu fac suficient sport, măcar să-mi mișc picioarele până la stația de autobuz
De când cu clasa a doisprezecea, pot spune că sportul pe care îl fac se rezumă, din păcate, doar la mersul pe jos până la stațiile de autobuz, ceea ce mă nemulțumește și mă face să arunc clasica replică: Vreau să se termine odată cu bacul ăsta!!! Așa că, am să apreciez puținul timp pe care îl mai am să îmi mișc și eu picioarele.
Pe scurt, înțeleg faptul că mulți oameni au nevoie de mașină, și ai mei au una, din moment ce trăim departe de oraș și cea mai apropiată stație de bus e la jumătate de oră de mers pe jos. Însă, în mintea mea soluția este de a face presiuni asupra primăriei pentru a construi o stație de autobuz mai aproape. Fapt care se va și întâmpla în viitorul apropiat. Alții sunt pasionați de mașini, modele, mecanică etc, și pot înțelege pasiunea lor. Însă, ar trebui să fim mai conștienți de acțiunile noastre per total și să ne dăm seama că un mare factor care ne scade calitatea vieții este reprezentat de mașini, trafic și poluarea aferentă. Ar fi utopic să avem parte de o lume în care nu mai folosim deloc mașini, însă nu cred că strică uneori să alegem transportul în comun.