Ioana Satmari

spasme și sudoare digitală
Să ne înțelegem de la început: 28 Years Later e o formă de cardio extinsă, o criză de panică, o alergare perpetuă în jurul cozii unui concept care a fost, cândva, interesant. Too late. Deja la al treilea titlu în serie, după 28 Days Later (2002) și 28 Weeks Later (2007), trilogia lui Danny BoyleContinue reading
Text de Ioana Satmari și Octavian Catană

Fetele lui Sappho din anotimpul cald în cel rece, privit la cald și la rece
Foto: flix.gr În notă spartă, aproape smintită către normele cinematografice, Lesvia, debutul regizoare Tzeli Hadjidimitriou, e o intrare brutală, dar senină în lumina bio-fotografică: un film despre trupuri, nu ca sexualitate, ci ca „ritmuri propri”. Deși totul e filtrat prin ochiul și sensibilitatea regizoarei, istoria nu îi aparține doar ei: arhiva e una vie, colectivă,Continue reading
Text de Ioana Satmari

Vara miroase a transpirație: nu de la soare, ci de la filme
Există un miros specific pe care îl degajă acele povești cu ambiție artificială și apatie narativă. Nu vorbim despre eșecul de box-office, ci despre acel damf de neglijență culturală, de rutină narativă, de copy-paste emoțional. Vara cinematografică: coregrafiile de bătăi numa’ bune de PRO TV. Dar nu doar mirosul în sine e problema, ci ceContinue reading
Text de Ioana Satmari

Cea mai dresată fată din țară
Foto: IMDB.com Taci, că ești rea, Taci, că ești urâtă, Taci, că la învățătură ai fost bâtă, Taci, că ești leneșă și nesimțită, Puteți zice orice, că sunt obișnuită. (…) Vreau să fiu bună și eu, Să mi se zică: „Ce bună ești, fată !” Să fiu lăudată Măcar o dată. (Fata rea – AdaContinue reading
Text de Ioana Satmari