Pixar Animation Studios este cel mai bine cunoscut pentru că a revoluționat industria animației prin utilizarea imaginilor generate de computer (CGI)(Computer Generated Images). CGI înseamnă crearea de conținut vizual static sau animat folosind un calculator și softuri specializate. CGI este utilizat pe scară largă în filme, seriale, jocuri video și alte forme de media pentru a crea efecte vizuale, animații 3D și medii sau personaje realiste care ar fi dificil, costisitoare sau imposibil de realizat prin tehnicile tradiționale de filmare. A revoluționat industrii precum filmul și jocurile, permițând crearea de imagini extrem de detaliate și realiste. Cu toate astea, putem vorbi de imagini realiste doar în ultimul deceniu, imaginile pentru care sunt cunoscute Studiourile Pixar prezintă personaje și obiecte cu o textură plasticoasă, ceea ce era realmente revoluționar la momentul în care au apărut, cel mai bine se poate observa acest lucru în primul film, Toy Story.
Inițial Studiourile Pixar existau independent de Disney, acum există sub aripa Disney. Studioutrile Pixar au fost achiziționate oficial de „The Walt Disney Company” pe 24 ianuarie 2006. Acordul a fost evaluat la aproximativ 7,4 miliarde de dolari într-o tranzacție cu toate acțiunile. Această achiziție l-a făcut pe Steve Jobs, care era CEO-ul Pixar și cel mai mare acționar al Pixar, un acționar semnificativ al Disney și s-a alăturat consiliului de administrație al Disney. Fuziunea a permis Pixar să-și mențină cultura creativă unică, beneficiind în același timp de resursele vaste de distribuție și marketing ale Disney, solidificând relația dintre cele două companii.
Care-i faza cu Inside out?
Inside Out este considerată una dintre capodoperele Pixar și a contribuit la conversații despre importanța conștientizării emoționale și a sănătății mintale. Filmul continuă să fie apreciat pentru creativitatea, perspicacitatea și sensibilitatea cu care tratează situații delicate prin care am trecut toți sub o formă sau alta.
Primul film a fost lăudat pe scară largă pentru conceptul său inovator, profunzimea emoțională și pentru pasajele muzicale menite să accentueze stările emoționale. A fost lăudat ca fiind unul dintre cele mai ambițioase și mai atent realizate filme ale Pixar. A câștigat premiul Oscar pentru cel mai bun film de animație și a fost nominalizat pentru cel mai bun scenariu original. De asemenea, a câștigat un Glob de Aur și un premiu BAFTA pentru cel mai bun film de animație, ceea ce e impresionant pentru orice film, nu doar pentru un film de animație.
Inside Out a avut un impact cultural semnificativ, fiind adesea folosit în discuții despre sănătatea mintală, inteligența emoțională și psihologia emoțiilor. Este lăudat pentru că face aceste concepte accesibile atât copiilor, cât și adulților. Nouă ani mai târziu ni se oferă continuarea poveștii prin „Inside Out 2” Anunțat pentru prima dată în 2022, Inside Out 2 a avut premiera pe 14 iunie și introduce destul de multe emoții noi în mintea adolescentei Riley. A devenit oficial filmul de animație cu cele mai mari încasări din toate timpurile, depășind 1.666,2 miliarde de dolari ai „The lion King”(live action) la box office, cu propriile sale 1.666,3 miliarde de dolari. De asemenea, a depășit suma de 1,515 miliarde de dolari obținută de „Furious 7”.
Dacă ați văzut deja „Inside Out 2” și vreți să vedeți mai mult din viața lui Riley, am vești bune pentru voi, în urma succesului răsunător s-a confirmat faptul că se lucrează la o serie Inside out așa că nu va trebui să așteptați mult să revedeți emoțiile personificate pe care le trăim zilnic, de altfel. Și acestea nu sunt singurele vești bune.
Pete Docter de la Pixar a anunțat în timpul marii prezentări din 9 August, a D23 că Brad Bird, scenaristul/regizorul primelor două filme „The Incredibles”, lucrează în prezent la următoarea ediție care urmărește povestea super familiei îndrăgite. Mai multe detalii, inclusiv data lansării și distribuția vocală, nu au fost dezvăluite.
Confirmarea, deși interesantă, nu ar trebui să fie un șoc imens pentru cei care țin pasul cu evoluțiile Pixar. După câțiva ani grei, un raport recent de la Bloomberg a dezvăluit că compania își va dubla IP-ul existent, cum ar fi The Incredibles și Finding Nemo, în timp ce încearcă să revină la box office. Succesul masiv al filmului Inside Out 2 a reafirmat probabil doar această abordare, continuarea animată devenind oficial unul dintre primele 10 filme cu cele mai mari încasări din lume la începutul acestei luni.
O proprietate intelectuală, cunoscută în limbajul industriei ca (IP), pentru studiourile de animație se referă la o creație unică pe care studioul o deține și asupra căreia are drepturi exclusive. Acestea pot include personaje, povești, design și concepte dezvoltate de studio. Deținerea unui IP permite studioului să controleze utilizarea, distribuția și monetizarea acestor creații pe diverse platforme, cum ar fi emisiuni TV, filme, jocuri video, mărfuri și multe altele.
„The incredibles 2” a sosit în 2018, la 14 ani de la primul film. S-a dovedit că publicului i-a mai rămas multă poftă să vadă super-ciudățeniile familiei Parr, încasând 1,2 miliarde de dolari la box office-ul global. IGN i-a acordat nota de 9,2/10, scriind la acea vreme că „Scenariul și regia bine definite a lui Brad Bird ridică „The incredibles 2” la noi culmi”.
Dincolo de producțiile care urmează sub umbrela Pixar și care promit niște box office-uri record. Studiourile în sine sunt o emblemă, au reușit să influențeze generații întregi și să vorbească despre subiecte foarte profunde sub ambalajul „child friendly”. Toți oamenii sunt plăcut surprinși de faptul că oamenii ăștia vorbesc deschis și articulat despre sănătate mentală și emoții. Mie mi se pare mult mai fascinant faptul că vorbesc despre moarte și adresează asta copiilor. Personal m-a speriat mereu subiectul ăsta și ei au reușit să o facă într-un mod în care să nu te facă să închizi televizorul și să fugi. M-am uitat cu drag la filmul „Suflet” și m-aș mai uita din nou cu la fel de mult drag. S-a mai făcut ceva similar și în 2017 cu filmul „Coco”, în acel context nu era neapărat vorba explicit despre moarte, era vorba despre familie în general și familie în contextul Culturii mexicane care într-adevăr gravitează în jurul ideii de moarte dar o face într-un mod ludic și jovial.
Ce reușesc oamenii care lucrează la aceste producții este să rămână relevanți pe scară largă, abordând subiecte diverse cu referințe culturale variate și aducând în discuție subiecte „close to home” chiar pentru ei. Inside out a fost conceput pe măsură ce proprii copii ai echipei au descoperit emoțiile și au fost gândite aceste filme cu un manual de gestionare a emoțiilor atât pentru părinți cât și pentru copii.
În mod evident Studiourile Pixar nu se concentrează pe marketingul filmelor sale, ci mai degrabă pe povestire, creativitate și valoare artistică. Pixar și-a construit o reputație pentru producerea de filme de animație care rezonează emoțional cu publicul, adesea datorită narațiunilor bine elaborate, personajelor memorabile și tehnicilor inovatoare de animație. Accentul se pune pe crearea de povești captivante care să atragă o gamă largă de spectatori, de la copii până la adulți.
Fără îndoială, ei investesc în activități de marketing pentru a-și promova filmele, nucleul succesului lor constă în angajamentul de a produce conținut de înaltă calitate. Filmele lor tind să se comercializeze prin puterea poveștilor pe care le generează și prin reputația bună pe care au construit-o în rândul publicului de-a lungul timpului. În esență, marca Pixar este atât de puternică încât calitatea filmelor sale generează entuziasm și curiozitate, reducând nevoia de strategii de marketing agresive.
Această abordare se aliniază cu valorile studiourilor Pixar, așa cum sunt articulate de figuri cheie din cadrul companiei. Ei au subliniat adesea importanța de a pune povestea pe primul loc, marketingul fiind văzut ca o considerație secundară care urmează în mod natural odată ce un film grozav a fost realizat. Această filozofie a ajutat Pixar să-și mențină reputația de studio care acordă prioritate integrității artistice și creativității față de considerentele comerciale.
Studiourile Pixar sunt și vor fi mereu relevante pentru industrie. În prezent se bucură de un succes binemeritat care promite să genereze povești noi cu personaje deja cunoscute. Unii ar spune că joacă safe, eu sunt de altă părere, este foarte greu să faci continuarea unui film sau serial și să-ți menții publicul captivat. Foarte multe serii de filme și seriale au reușit să dezamăgească fanii prin continuări prost gândite, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu producțiile Pixar.