Mâine dimineață vor avea loc primele sesiuni de antrenamente din weekend-ul din Las Vegas. Acest circuit stradal este unul „new-entry” în calendarul Formulei 1, dar cu toate astea, cursele în Las Vegas au ceva istorie în spate. Nu foarte multă, totuși, dar în „Sin City” există un ADN pentru curse. Evenimentul a fost destul de blamat, deoarece este a treia cursă care se desfășoară în SUA anul acesta, ceea ce este un pic exagerat, dar cum acesta este un sport în care banii sunt cei mai importanți, iar America generează venituri uriașe, înțeleg cumva decizia. Evenimentul este special datorită faptului că este la prima ediție și există foarte multe necunoscute atât pentru echipe și piloți, cât și pentru spectatori. Impresionante sunt și eforturile care au fost necesare pentru a pune la punct orașul pentru a fi capabil să găzduiască evenimentul. Plus peisajele prin care „curge” circuitul.
Scurt istoric al curselor de Formula 1 din Las Vegas
Etape din calendarul Formulei 1 în Vegas au fost în 1981 și 1982. Circuitul era amplasat în parcarea celebrului hotel Caesars Palace. Cursele nu au fost un succes. Circuitul era unul repetitiv și plictisitor, iar la vremea aceea a atras foarte puțini spectatori, deci nu a generat profituri suficiente pentru a continua. Un eveniment notabil petrecut în cursele din Las Vegas este prima încoronare a lui Nelson Piquet. Acolo și-a securizat primul titlu de campion mondial. Un alt detaliu foarte important este că întrecerile au avut loc în condiții meteo deosebite – anume căldură intensă. Anul acesta în Las Vegas putem avea șansa de a privi o cursă rece deoarece are loc noaptea, la 22:00 ora locală. Este interesant contrastul dintre originile competitiilor de motorsport din Las Vegas și cursa care urmează.
Circuit
Circuitul este unul stradal, adică arhitecții au ales anumite străzi din Las Vegas care se pretau cerințelor de securitate și care puteau oferi o cursă interesantă și le-au închis pentru cursă. Acest eveniment are loc, efectiv, prin oraș. Circuitul are un desen destul de simplu și este foarte rapid. Virajele sunt predominant de viteză mare și medie, iar pe Las Vegas Boulevard mașinile își pot etala vitezele de top pe o linie aproape dreaptă de aproximativ 2 kilometri. Dacă temperatura va fi scăzută, piloții vor avea o mare dificultate în a aduce pneurile în temperatura optimă de funcționare deoarece este foarte greu să generezi suficientă forță de frecare pe linii drepte sau în viraje rapide.
Un punct de atracție de pe circuit este recent inaugurata „Sferă” din Las Vegas pe care vor fi proiectate diferite imagini în ton cu evenimentul. Și, bineînțeles, celebrele cazinouri.
Pentru acest eveniment, echipele au venit cu „îmbrăcăminte” festivă. Multe echipe au modificat schemele de vopsire standard ale mașinilor pentru a celebra șederea în Vegas. De asemenea, piloții au adus design-uri noi pentru căști, tot într-o notă festivă.
Din punct de vedere al importanței cursei pentru clasament, aceasta nu e tocmai importantă. Cele două titluri de campion (unul pentru piloți și unul pentru constructor) sunt adjudecate deja. În principiu, pentru majoritatea fanilor, acum, primează doar spectacolul.
Cursa propriu-zisă va avea loc dumincă dimineață, cu startul la 8:00. Tu decizi dacă merită să te trezești așa devreme în weekend…